Hoe kunnen we de Villa of Cottage bereiken?

Een volledige wegbeschrijving zal u per e-mail ontvangen. U zal ook een aantal telefoonnummers ontvangen voor het geval u de weg kwijt geraakt…Maar maak u geen zorgen: dit is nog maar zelden gebeurd. Vergeet niet de Wegbeschrijving mee te nemen. Bij vertrek steekt u deze best bij uw vliegtickets of paspoorten.

Wat gebeurt er wanneer we toekomen? Worden we door iemand opgewacht?

Ja, iemand zal klaar staan om u te verwelkomen op het tijdstip van aankomst dat u ons meedeelde. Hou er rekening mee dat het kan gebeuren dat u vertraging hebt en we intussen al iemand anders aan het opwachten zijn. Het best kan u ons het tijdstip waarop u toekomt zo precies mogelijk meedelen en ons één à twee uur op voorhand een seintje geven.

Hoe krijg ik enkele referenties van vroegere Gasten?

Neem eens een kijkje in ons Gastenboek, waar u de reacties van bijna alle Gasten kan vinden. Bijna, want enkelen van hen vergaten erin te schrijven. Om privacyredenen zijn de familienamen niet zichtbaar… en zo zal het ook gaan met uw reactie wanneer u ons – hopelijk – bezoekt!

Accepteert u credit cards of andere betalingswijzen?

Betalingen via MasterCard en Visa zijn welkom. Ook travellers’ cheques zijn welkom, maar denk eraan dat we behoorlijk hoge kosten hebben om deze te innen. Voor het geval u Cash meebrengt, herinneren we u eraan dat elke Slaapkamer in uw Appartement een safe heeft.

Welke zijn de voornaamste extra’s die niet in de huurprijs inbegrepen zijn?

De schoonmaak op het einde en de verwarmingskosten zijn de belangrijkste extra’s die niet in de huurprijs van uw Appartement of Cottage verrekend zijn. Het bedrag voor de schoonmaak wordt u normaal gezien per e-mail meegedeeld. U kan de bedragen ook terugvinden op onze website. Verwarmingskosten worden berekend op basis van verbruik en van de huidige prijs van gas of elektriciteit.

Mogen we onze Hond of Kat meebrengen?

Honden en Katten zijn zeker welkom. Hou er wel rekening mee dat er mogelijk andere Honden of Katten rondlopen. Informeer ons dus op voorhand als uw dier zich “vreemd” gedraagt tegenover andere dieren. In ieder geval moet u ons bij reservatie van uw Appartement over uw trouwe Viervoeters inlichten.

Hebben we een eigen inkom?

Elk Appartement heeft zijn eigen, private Inkom. Bovendien hebt u vlakbij uw Appartement een private Patio voor eigen gebruik, waar u kan ontspannen of buiten eten. We doen de nodige inspanningen om u zoveel mogelijk Privacy te bieden.

Welke ruimtes worden door verschillende Gasten gedeeld?

De hele Tuin, de omgeving van het Zwembad en in het algemeen alle ruimtes die niet zoals de Patio uitdrukkelijk voor u gereserveerd zijn, zijn gemeenschappelijk. Gewoonlijk is de zone in openlucht zo groot dat u elkaar zelden zal “storen”.

Moeten we Lakens en Handdoeken meebrengen?

Lakens, Badhanddoeken, één Strandhanddoek en al het nodige keukengerei zijn aanwezig en worden eens per week vervangen. Bij aankomst hoeft u geen Bedden op te maken: ze zullen voor u gedekt zijn! Als u al weet dat u de Slaapbank zal gebruiken en ons vooraf verwittigt, kunnen we ook voor de Slaapbank verse Lakens en Handdoeken klaarleggen.

Is er een private parking?

Ja, er is een parkeerplaats voor uw wagen voorbehouden op het Domein, vlakbij uw Appartement. De parkeerplaatsen zijn niet bewaakt.

Wanneer kunnen we in- en uitchecken?

Inchecken gebeurt gewoonlijk vanaf 16 uur, uitchecken tot 10 uur. Laat het ons zo snel mogelijk weten als u bijzondere wensen heeft, zodat we een regeling kunnen treffen. Verwittig ons ook als u later zal zijn.

Waaruit bestaat de keukenuitrusting?

Mijn Echtgenote Manuela is een bijzonder kooktalent. Een keuken die niet buitengewoon goed is ingericht met zelfs meer dan de basisuitrusting, kan zij zich niet voorstellen…

Wanneer openen en sluiten de Winkels gewoonlijk?

Dit kan variëren naargelang het seizoen (zomer- of winterperiode), maar gewoonlijk gaan de winkels open om 9 uur en sluiten ze tussen 19 en 20 uur. Veel Supermarkten blijven de hele dag open, maar sommige houden een pauze van 13 tot 15 à 16 uur. Op zondag zijn ze meestal de hele dag gesloten. Houd hier rekening mee indien u op zaterdagavond laat zal toekomen. Indien u ons vooraf een seintje geeft, kunnen we alvast enkele producten voor u kopen.

Wat moeten we meebrengen als we toekomen terwijl de winkels gesloten zijn?

Enkele basisingrediënten zoals zout, peper, azijn enz. zijn (met de complimenten van de vorige Gast!) alvast in de Keuken voorhanden, maar voor etenswaren zoals melk, boter, vlees, eieren, brood, koekjes, koffie, dranken en voor vaatwastabletten, toilet- en keukenpapier moet u zelf zorgen.